ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است

امام صادق(ع) آخرین منجی بشر حضرت مهدی‌(عج) را این گونه خطاب می‌کند: «ای آقای من! غیبت تو خواب را از من ربوده، بستر را برایم تنگ ساخته، روح و روانم را بی‌تاب کرده است.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1392
السلام علیک یا صاحب الزمان

مولا جان

بارها آمدی نبودم

در تقلای این زندگی

نیازمند تو, اما بی تو بودم!

بارها آمدی ونیامدم

بر دلم نشستی و

بی تو بودن را گریستم

میدانم آمده ای......بسیار نزدیک....

پشت پلک هایی که توان باز شدن به روی زیبایت را ندارد...

پشت در، دلی که هنوز برای میزبانی تو پاک نشده....

میدانم آمده ای.....

دعا کن من هم بیایم به پیشواز تو!.....


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1392
آخرالزمان و امام مهدى، عليه ‏السلام


به انگيزه انتشار كتاب امام‏ مهدى، عليه ‏السلام، از ولادت تا ظهور نوشته سيد محمدكاظم قزوينى، ترجمه حسين فريدونى

ظهور موعود الهى و منجى بشر متضمن دو عنصر اساسى و به هم پيوسته است: زمان دوران اين تحول در رويداد جهانى (آخرالزمان) و وجود شخص منجى و متكفل اين امر عظيم (امام مهدى، عليه‏السلام).

آخرالزمان‏ اصطلاحى است در فرهنگ اديان بزرگ دنيا، به معناى آخرين دوران حيات بشر و قبل از برپايى قيامت. در فرهنگ اسلامى، آخرالزمان هم دوران نبوت پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏وآله، تا وقوع قيامت را شامل مى‏شود و هم دوران غيبت و ظهور مهدى موعود، عليه‏السلام، را. در دوران معاصر، عده‏اى از مفسران و متفكران مسلمان از قبيل: مرحوم علامه طباطبايى، استاد شهيد مرتضى مطهرى، سيد قطب، محمد رشيدرضا، شهيد سيد محمدباقر صدر و... با اتكا به آياتى از قرآن كريم (اعراف: 138، انبياء: 105، صافات: 171 و 172) استخلاف انسان در زمين، فرمانروا شدن نيكوكاران زمين (وراثت صالحان) و پيروزى حق بر باطل را به‏رغم جولان دائمى باطل به عنوان سرنوشت آينده بشر مطرح كرده‏اند و آيات و روايات مربوط به تحولات آخرالزمان را بيانگر نوعى فلسفه تاريخ مى‏دانند و به اعتقاد ايشان، عصر آخرالزمان عبارت است از دوران شكوفايى تكامل اجتماعى و طبيعى نوع انسان، چنين آينده‏اى امرى است محتوم كه مسلمانان بايد انتظار آن را داشته باشند و نبايد منفعل و دلسرد به حوادث واقعه‏ بنگرند، بلكه با حالتى پر نشاط و خواهان صلاح جامعه انسانى و آگاه از تحقق اهداف تاريخى انتظار، بايد سرشار از اميد، آمادگى و كوشش در خور اين انتظار مقدس باشند. در چارچوب اين برداشت، آخرالزمان قطعه معينى از تاريخ نوع انسان است كه او بايد در آن حركت تكاملى تدريجى خود را تا تحقق وعده الهى ادامه دهد. (1) در حاليكه در كتب علماى متقدم همچون كمال‏الدين‏ شيخ صدوق و كتاب‏الغيبه‏ شيخ طوسى، رحمة‏الله‏عليه، چنين تفسيرى از تاريخ نبوده و تحولات آخرالزمان امرى است غير عادى كه در آخرين بخش از زندگى نوع انسان واقع مى‏گردد و به تحولات قبلى جامعه انسانى مربوط نمى‏شود. (2)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392
دلم هوايت كرده..

 

سلام بر مولاي دل ها....

سلام بر آن آقايي كه خيلي غريب است

سلام بر مولايي كه جهان منتظر اوست...

مهدي ام

امشب دلم هوايت را كرده...

به خود گفتم تا بيايم برايت بنويسم

انگار واژه ها خود مي خواهند در كنار هم قرار بگيرند و براي مولاي خود بنويسند

به به بر اين عشق بازي

مهدي ام دوست ت دارم...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : دو شنبه 5 اسفند 1392
علائم ظهور از دیدگاه امام صادق(ع)

علامات ظهور و با عدم رعایت ترتیب بر گرفته از کتاب :«نوائب الدهور فی علائم الظهور»   

1-آمدن پرچم‌های مصری كه سبزرنگ است در شام        

 2-کوبیده شدن پرچمهای قیس به مصر   

3- اختلاف بنی

4- ندای آسمانی در روز جمعه نیمه ماه رمضان

5- ندای آسمانی در بیست و سوم ماه رمضان

6- كسوف آفتاب در نیمه ماه رمضان

7- گرفتن ماه در آخر ماه رمضان بر خلاف عادت

8- فرورفتن قریه ای از قراء شام كه آن را جابیه گویند

9- فرود آمدن ترك در جزیره

10- فرود آمدن ترك در حیره كه از شهرهای عراق است

11- فرود آمدن روم در رمله كه یكی از شهرهای فلسطین است

12- اختلاف بسیار در تمام روی زمین

13- خراب شدن مسجد جامع شام

14- جمع شدن سه پرچم در شام

15- مسخ شدن بعضی از دشمنان حق

16- توقف آفتاب از زوال تا عصر

17- بیرون آمدن سر و سینه و دست در آفتاب كه مردم او را بشناسند و این علامت در زمان سفیانی است

18- خروج سفیانی از وادی یابس

19- گرفتن سفیانی پنج شهر از شامات را كه دمشق و فلسطین و اردن و قنسرین و حمص باشد.

20- لشگر فرستادن سفیانی به كوفه و بصره

21- لشكر فرستادن سفیانی به مدینه

22- فرورفتن لشكر سفیانی در بیداء میان مكه و مدینه

23- خروج حسنی از طالقان.....


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : دو شنبه 5 اسفند 1392
شناخت امام زمان (ع) رمز احتراز از جاهلانه مردن

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از دیرباز این سخن از پیامبر اسلام (ص) را همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی نقل کرده اندکه «من مات و هو لایعرف امامَهُ ماتَ میتةً جاهلیةً» (1) یعنی «هر کس که بمیرد در حالیکه امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است». مشابه این کلام نیز از حضرتش نقل شده است که «من مات بغیر امامٍ ماتَ میتةً جاهلیةً» یعنی «هر کس که بمیرد بدون آنکه امامی داشته باشد به مرگ جاهلی مرده است»

امام محمد باقر (ع) نیز فرمودند:«اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، زکات، روزه، حج، و ولایت و به هیچ چیز به اندازه ولایت دعوت نشده است»

امام صادق (ع) در این خصوص می فرمایند:«امام پرچم (راهنما) میان خداوند عزوجل و آفریدگان اوست، هر کس او را بشناسد مومن است و هر که منکرش شود کافر است». همچنین می فرمایند: «کسی که ما را نشناسد و منکر ما هم نباشد گمراه است تا آن که به سوی هدایتی که خداوند بر او واجب کرده، یعنی لزوم اطاعت از ما برگردد و چنانچه در حال گمراهی اش بمیرد خدا با او آن کند که خواهد»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
محبت و عشق به امام زمان (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

از نظر روانشناسی، برقراری ارتباط و دوستی به دو صورت است:

1-      ارتباط مقطعی و کوتاه: این نوع ارتباط و دوستی، بر اساس احساسات آنی به وجود می آید و اگر دوام نیابد پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می شود. این دوستی مقطعی، زودگذر، زوال پذیر و مبتنی بر گرایش احساسی است.

2-      ارتباط دائمی و همیشه ای: این نوع دوستی مبتنی بر عقل و آگاهی بوده و به خصوصیات واقعی طرف مقابل وابسته است؛ لذا ارتباط و علاقه دائمی بر اساس آگاهی ایجاد می شود. این آگاهی سبب دوام دوستی می گردد و آن را زوال ناپذیر می سازد. ارزش این نوع دوستی در آن است که باعث تأثیر در خود فرد و طرف مقابل می شود.

برقراری ارتباط با امام زمان (ع) نیز از این قاعده مستثنا نیست. این ارتباط نیز به دو گونه می تواند صورت گیرد: مقطعی و زود گذر؛ و دائمی و پایدار

الف- دوستی مقطعی و کوتاه با امام زمان (ع) از راه های زیر امکان پذیر است


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
امضاءعشق


((گمان نکنید آنانکه در راه خدا کشته شدند مرده اند بلکه زنده اند و نزد خود روزی می خورند))

براستی که می توان از مطلب زیر پی برد چطور شهدا زنده اند و حتی بعد از شهادت بر زندگی ما اثر می گذارند و شاهد وناظر عملکرد ما با امانتی هستند که خون ها پایش ریخته اند.
امضای سرخ بر پای کارنامه زهرا صالحی توسط پدر شهادتش
متن زیر از زبان خواهر زهراصالحی فرزند شهید معظم سید مجتبی صالحی

آخرین روز های سال شصت و دو بود که خبر شهادت پدرم به ما رسید.بعد از یک هفته عزاداری  مادرم به همراه فامیل برای برگذاری مراسم یادبود به زادگاه پدرم؛ خوانسار رفتند ومن هم بعد از هفت روز برای اولین بار به مدرسه رفتم.
  همان روز برنامه ی امتحانی ثلث دوم را به ما دادند و گفتند: «والدین باید امضاکنند.»
آن شب با خاطری غمگین وچشمانی اشک آلود و با این فکر که چه کسی باید برنامه ی مرا امضا کند به خواب رفتم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
اندیشه‌های مهدوی امام خمینی


امام خمینی(ره) انقلاب ایران را برگرفته از قیام امام حسین(ع) و مسیر حرکت آن را در راستای اتصال به حکومت عدل امام عصر(عج) می‌دانستند.
اندیشه‌های مهدوی امام خمینی در بنیان‌گذاری انقلاب اسلامی

موضوع ظهور و انتظار فرج و موضوعات مرتبط به آن مباحثی است که پس از غیبت کبرای امام عصر(عج) پیوسته و به فراخور شرایط اجتماعی و سیاسی نظام های حاکم بر مسلمین مطرح بوده است چراکه این موضوع نه فقط در اندیشه شیعه بلکه در کل جهان اسلام در اشکال مختلف جزء بنیادی‌ترین و زنده‌ترین مسائل دینی، اعتقادی و اسلامی بخصوص از منظر مکتب اهل بیت(ع) است، از این رو علما و صاحب نظران عرصه دین مبین اسلام بر اساس نیاز و اقتضائات جامعه زمان خود از آن سخن گفته اند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392
انقلاب مهدوی


و در 12 بهمن بت شکن بزرگ انقلاب پا بر جهان خاکی شیعی نهاد که هدفش فقط و فقط ظهور مردی تنهاست که گویی همه اورا فراموش کرده اند.

از همان اول شکل گیری جمهوری اسلامی اهداف مهدوی در آن نهادینه شد طوری که امام خمینی مسولی را که نگاه اخرالزمانی ندارد را خائن دانست.

وسپس نخستین جامعه برای ظهور آماده شد و (بنا بر آیه54مائده ، قوم سلمان(ره) سازندگان پیشامدهای ظهور منجی بشریت حضرت مهدی المنتظر(عج) )   با فریاد هایشان لرزه بر اندام حاخام های صهیونیستی انداختند و جهان برای نابودی این جامعه  صف کشید.

ترور ، جنگ ، بمب ، تحریم و همهو همه علیه یک جامعه ای که حرفشان این است"خدایا خدایا ، تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما"


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مصطفی.کاویانی
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392

تعداد صفحات : 6